♥ Yeah Yeah Yeah Lilla Hjärtat ♥

Dagens Låt! ;-)

Av ♥ Mira ♥ - 2011-05-30 01:14



Dagens Låt:

 

Freeez  -  I.O.U.      

 

Därför:

 

Denna här låten I.O.U är en riktig kultlåtsklassiker av Freeez  och kom samma år 1983 som jag tog studenten på Karro, Karolinska Skolan, i Örebro Stad!


Jag älskade denna här låten redan då på det Happy 80-talet, den är lika bra idag...! *S*

 

Många fina minnen man har... Så här i studenttider... känner mig gammal som satan i gatan, var 28 år sedan jag tog studenten... Ni vill inte veta hur gammal jag är... *S* Med tanke på att jag har en dotter som tog studenten  2008, för tre år sedan... En dotter som tar studenten om två år, alltså 2013... Då är man nästan med ena foten i graven med så gamla ungar.. *S*


 



Dagens Gott & Blandat:

 

Jan Bylund

 

Därför:

 

Jan Bylund  är faktiskt bra och en favvo hos mig och hur kan man låta bli att  inte digga killen...! :-)


 

Två Klara För Finalen!

Av ♥ Mira ♥ - 2011-05-30 00:43

Det var veckofinal nu ikväll och Big Brother hade gjort en busig twist för deltagarna och alla tittarna och publiken som satt live...!

 

Martin som redan var klar för finalen fick lämna huset och gå in i en lyxig finalrum och han visste inte vilka två som åkte ur Big Brother och vilka två som har gått vidare tillsammans med honom till finalen.

 

Christian fick minst av rösterna och fick lämna huset, tyvärr, för han borde ha varit i finalen!

 

Gry sa att nästa deltagare var Peter och att han var utslagen men när han kom ut på utsidan av huset så fick alla och Peter en överraskning, han sattes  på en svart ögonbindel och fördes genom gångar in till det finalrummet som Martin redan var i.

 

Så Peter är tillsammans med Martin i finalen!

 

Sara och Simon tror att de är i finalen, eftersom Christian och Peter åkte ur Big Brother.

 

På tisdag kommer Martin och Peter gå in till Sara och Simon som är kvar i själva huset och meddela vilken av dom två som åker ut ur Big Brother, som gjorde det redan nu ikväll och vem det är som är i finalen med dom!

 

Ja, Simon lär ju ha fått mer röster än Sara, annars är det ju något stort fel!

 

En sak... Hur fan fucking kunde bitterfittan tråk-Peter gå till finalen och få fler röster än Christian... Det är helt oförståeligt och sinnessjukt!

 

Men jag hade ju rätt hur tyvärr tittarna lägger sina röster... Sa ju att Christian skulle åka ut...!

Och att Peter går till finalen...!

 

För jävligt, att pakter och att fiffel av Tv 11 ska styra och ställa...!


 

Spännande Veckofinal!

Av ♥ Mira ♥ - 2011-05-29 21:27

Nu myser min fina Pojkvän och jag här i soffan och tittar på veckofinalen i Big Brother och ikväll händer det viktiga saker!

 

Martin är redan i finalen pga. att han vann veckans battles strider med mest poäng!

 

Med andra ord så är resten av deltagarna nominerade och tittarna ska ringa och rösta på den som de vill ha till finalen...

 

Ska det bli

Simon

Sara

Christian

Peter...?

 

Jag tror att tv-tittarna ger minst röster till Christian och Sara...

Och att det är Peter och Simon som går vidare... Tyvärr..!

 

Om jag fick bestämma så går Christian och Simon till finalen och Sara och Peter får minst med röster och får lämna huset ikväll!

 

Nu återstår det ca. 45 minuter innan vi vet svaret... Spännande! :-)


Fast en given storfavorit är Simon till finalen, och det är inte bara jag utan hela Sveriges tittare! Den killen är otroligt populär ute på internet och jag har kollat av läget nu inför denna här veckofinalen!


 

Dagens 10:A! ;-)

Av ♥ Mira ♥ - 2011-05-29 20:32

Dagens Tv-program:

Mästarnas Mästare på Svt 1

Big Brother på Tv 11

 

Dagens Ros:

Till min kära Mamma!

Hon skulle ha fyllt 86 år nu idag om hon skulle ha levt och idag är det Mors Dag också!

Min kära Mamma får en stor vacker liljenkonvaljbukett, som var hennes älsklingsblomma och hon brukade alltid få det på sin  födelsedag och Mors Dag när hon levde! :-)

 

Dagens Psykbryt:

Imorse..! När sötisen sa seriöst och allvarligt att osten var skrynklig... när han hyvlade ostskivor till våra mackor till frukosten... Inte nog med att min Älskling fick ett stort psykbryt... Jag fick också ett psykbryt av det och hans kommentar om att osten var skrynklig...*S*

 

Dagens Coolaste:

Ingemar Stenmark!

Han rockade coolt och vann titeln Mästare Mästare 2011! :-)

 

Dagens Nedräkning:

En vecka kvar till den stora finalen i Big Brother och en vinnare ska koras och vinna årets Big Brother 2011!

 

Dagens Aktivitet:

Mysa och gosa hela dagen! Varit nyttiga också och tvättat! Ännu mer mys och gos i soffan nu ikväll och tittat på tv och fikat!

 

Dagens Dricka:

The och  Coca Cola!

 

Dagens Frukost:

The med 2 sockerbitar och halvmacka med massor av... Skrynklig ost...! *S*

 

Dagens Sötnos:

Min söta Älskling!

När han kom ut nyduschad med blött hår från badrummet.. Så fucking Sexy Sexy Sexy! ;-)

 

Dagens Väder:

Mulet och regn..! :-(


 

Ovido - Quiz & Flashcards